امروزه در اکثر فضای کاری و اداری ، کارکنان و کارمندان دارای اتاق مشترک میباشند و به صورت چند نفره در یک اتاق به امور روزمره خود می پردازند.
هر یک از کارکنان اسناد و مدارکی دارند که نباید در معرض دید همگان باشد .   میزهای اداری گنجابش و ظرفیت لازم جهت نگهداری  اسناد و زونکن را ندارند و  برای دسترسی به مدارک با مشکل مواجه می شوند.  یکی از مهمترین نیازهای اساسی و واجب در  این محیط کاری ، کمد کتابخانه می باشد.

در این مقاله به انواع کمداداری و مشخصات و ابعاد استاندارد کمدهای زونکن اداری خواهیم پرداخت .  ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما هستید.

 

نقش و اهمیت کمد اداری کتابخانه

 

همان طور که اشاره شد ، میزاداری که برای کارمندان طراحی و تولید می شود ظرفیت نگهداری اسناد و زونکن اداری را ندارد. میز کارکنان بسیار شلوغ و نامرتب هست و دسترسی کامل به پرونده ها به راحتی امکان پذیر نیست. استفاده از قفسه زونکن اداری تا حد زیادی این مشکلات را بر طرف می کند.

بدون  استفاده از کمد زونکن ،هم لوازم و اسناد و پرونده ها نامنظم و به هم ریخته به چشم می آید.
کمد کتابخانه بهترین وسیله برای جا دادن اسناد و مدارک و زونکن های کاری میباشد که ضمن منظم ساختن محیط ،باعث ایجاد فضایی مرتب  برای کارکنان میشود.

بدون شک داشتن یک کمد اداری  شیک که درون آن پر از اسناد و کتابها و مجلات گرانبها که مرتبط با حرفه کاری شما باشد، نشانه و بیانگر شخصیت و منش شما میباشد.

مشخصات و ابعاد  کمد کتابخانه اداری

یکی مواردی که در تولید و طراحی کمد زونکن اداری باید در نظر داشت ، ابعاد و سایز کمد میباشد. کمد اداری استاندارد دارای ارتفاع 180 الی 190 سانتی متر میباشد.

ابعاد کمد بایگانی مدارک  مطابق با سایز زونکن اداری میباشد .  فاصله بین طبقات در این نوع کمدهای اداری 32 سانتی متر میباشد که به راحتی زونکن و کتب را در خود جای میدهد. در ابعا استاندارد کمد اداری به 5 فضای مساوی تقسیم میشود.

عرض استاندارد کمد کتابخانه اداری بین 80 الی 90 سانتی متر میباشد. بعضی از مواقع با در خواست مشتری در سایزهای بالاتر نیز تولید میشود.

کمدهای اداری همواره به صورت ایستاده تولید می شوند و بر روی سطح زمین قرار میگیرند و احتاج به نصب به دیوار ندارند. یکی از ویژگیهای کمد اداری انتقال و جابه جایی آسان کمد می باشد.

در صورتی که عرض این کمد کتابخانه  از اندازه استاندارد آن بیشتر باشد در بین طبقات به منظور جلوگیری از قوس و تاب برداشتن و یا تغییر شکل طبقات کمد ،از وادار استفاده میشود که به کمد تمام طبقه وادار دار از ان در بازار مبلمان اداری از ان یاد میکنند.

 

انواع کمد زونکن اداری

کمد کتابخانه اداری یکی از ملزومات پر کاربردی و پر مصرف در ادارات دولتی ، بیمارستانها و مدارس میباشد. کمد زونکن خور دارای اشکال و انوع گوناگونی هستند که به آنها اشاره می کنیم

 

کمد اداری چهار شیشه

یکی از قدیمی ترین نوع کمدهای مخصوص نگهداری کتاب و زونکن ، این مدل می باشد . این نوع کمد دارای 4 درب شیشه در قسمت بالا و دو درب چوبی یا ام دی اف در قسمت پایین کمد می باشد. از کمد کتابخانه 4 شیشه بیشتر مدارس مورد استفاده قرار می گیرد.

حد فاصل بین طبقات در این کمد نیز به 5 فضای مساوی میشوند و دربهای شیشه ای و ام دی اف دارای دستگیره و قفل مجزا می باشند.

 

کمد کتابخانه قابدار

این نوع کمد زونکن ، دارای چهار درب میباشد که دو درب قسمت بالای کتابخانه به صورت شیشه ای همراه با قاب ام دی اف میباشد که معمولا محل قرار گرفتن اشیا و کتابهای زینتی میباشد و دو درب پایین ، از دربهای تمام ام دی اف تشکیل میشوند که محل قرار گرفتن لوازم غیر ضروری میباشد.

معمولا کتابخانه های اداری به 5 طبقه مساوی تقسیم میشوند که در کمد های کتابخانه قابدار دو درب بالا ،بلندتر از درب های پایین کمد میباشد.
مهمترین ویژگی کمد های کتابخانه قابدار ، درب کمد میباشد  که دارای شکل ظاهری شکیل و مناسبی میباشد و از شکستن شیشه در هنگام جابه جایی کمد ، جلوگیری میکند

درب قابدار علاوه بر اینکه از صدمه و ضربه  خوردن شیشه ها محافظت می کند از ورود گرد غبار به داخل کمک نیز جلوگیری می کند.

 

کمد کتابخانه تمام طبقه

از این نوع کمدزونکن ادارای معمولا در بخشهای بایگانی ادارات و شرکتها استفاده میشود. این نوع کمد اداری به صورت بدون درب می باشد . مداراک و اسنادی که نیاز به دسترسی روزانه و سریع را دارند در این نوع قفسه زنکن نگهداری میشوند.

ابعاد و طبقات کمد تمام طبقه ، مانند دیگر کمد های ادارای می باشد و دارای 5 فضای متساوی است که به خوبی زونکن اداری را در خود ، جای می دهد. از انجایی که این کمدها به صورت بدون درب تولید میشوند ، دارای وزن کمتری نسبت به کمد  زونکن درب دار ، می باشند و حمل و نق و جابه جایی راحتری را دارند.

 

کمد  دکوراتیو

این دسته از کمد کتابخانه اداری برای مدیران و معاونین ارشد ادارات و سازمانها ، مورد استفاده قرار میگیرد. کمد کتابخانه دکوراتیو از چینش و قرار گیری چندین کمد کتابخانه در کنار یکدیگر ، شکل می گیرد.

کمدهای دکوراتیو بیشتر جنبه ظاهری دارند و به شکل ظاهری کمد اهمیت داده می شود . نکته ای در طراحی این نوع کمدها اهمیت دارد ، هارمونی کمد با میز مدیریت و دیگر ملزومات اداری ، اتاق می باشد که از نظر سبک و رنگ باید مکمل یکدیگر باشند.

 

دراین مقاله به نقش و اهمیت کمد کتابخانه اداری در ادارات و شرکتها پرداخته شد تا خریدارن  شناخت و آگاهی کامل از انواع کمد زونکن اداری ، را داشته باشند  تا بتوانند در هنگام خرید ، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

گروه دکوزینو طراح تولید کننده انواع کمد زونکن اداری میباشد که آماده خدمت رسانی به خریداران محترم در سریع ترین زمان ممکن به شما ، عزیزان می باشد.