ورود ام دی اف در مبلمان اداری علاوه بر اینکه در روند تولید میزهای اداری تنوع و سرعت را بالا برد باعث ایجاد اشتغالهای متفاوت و مختلفی در زمینه مبلمان اداری و میزهای اداری شده است.
همچنین ساخت و واردات ابزارآلات برش ام دی اف و سی ان سی و ورود دستگاههای لبه چسبان پی وی سی را به کشور باز کرد.

تولیدکننده برای ساخت کتابخانه و فایل اداری و میزهای اداری که از ام دی اف به جای چوب از فلز استفاده میکرد باید از نوار چسبان و نوار پی وی سی استفاده میکرد و همینطور سایر یراق آلات مثل ام دی اف و پی وی سی به صنعت مبلمان اداری عرضه میشد امروز کشور عزیزمان که در اوایل دهه 70 برای ساخت میز اداری و میزهای مختلف مثل مدیریت و میز کارشناسی نیاز به واردات ام دی اف را از کشورهای مختلف مثل ترکیه و اتریش را داشت امروزه خودش تبدیل به بزرگترین تولید کننده ام دی اف در منطقه شده و دیگر برای ساخت اقلام مختلف مبلمان اداری وابستگی به هیچ کشوری ندارد و ایران عزیز خود انواع محصولات را به کشورهای منطقه مثل عراق صادر میکند.

با نگاهی اجمالی بازارهای مختلف فروش میز اداری و صندلی اداری میتوان خریداران و مصرف کنندگان خارجی را رویت کرد که معمولا در نمایشگاههای میز اداری و صندلی اداری که سالانه در تهران و در دیگر شهرها برگزار میشود کاملا قابل لمس هست.

باید این واقعیت را پذیرفت که ورود یک کالا مثل ام دی اف نه تنها در زمینه ساخت میز اداری – میز کارمندی – میز کنفرانس و پارتیشن بلکه پای خود را در منازل نیز باز کرد و همانطور که میز فلزی و میز چوبی جای خود را به میز ام دی اف داد کابینت و تخت خواب نیز این تغییر را تجربه کردند .شاید به جرآت بتوان گفت که در ساخت 90 درصد کابینهتای منازل و ادارات کاربرد ام دی اف را میتوان مشاهده کرد و همچنین در حال حاضر نمیتوان خانه یا شرکت یا اداره ای را پیدا کرد که ام دی اف در آن نباشد.

ام دی اف بالاترین مصرف را در زمینه ساخت میزهای اداری و کتابخانه و فایل اداری را دارد و هیچ کالایی در ساخت میز به اندازه این کالا محبوب نیست .

در زمانی که میزهای چوبی در بازار ایران ارائه میشد مصرف کننده قدرت انتخاب بالایی در زمینه رنگ نداشت ولی امروزه میزهای اداری و میز مدیریتی و میز کنفرانس در رنگهای مختلف ساخته و عرضه میشود و هر مدیر و رییسی میتواند میز مدیریتی و میز کارمندانش را با توجه به سلایق شخصی خود و کارمندانش تهیه کند.