در اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت اکثر میزها که در سازمان و ادارات در تمام شرکتهای خصوصی رویت میشد ، از جنس فلز بوده که علاوه بر وزن بالا بسیار ساده بوده و با استانداردهای امروز تفاوت چشمگیری داشت . میز اداری به شکل فلزی تا دهه 60 در تمام ارگانها دیده میشد.

با گذشت زمان میزهای فلزی – فایل فلزی – کمدهای فلزی به شکل میزهای چوبی – فایل چوبی و کتابخانه چوبی تبدیل شد و در اوایل دهه 70 چوب و فلز در صنعت مبلمان اداری جای خود را به نئوپان و ام دی اف داد. ورود این متریال تاثیر چشم گیری را در بازار مبلمان اداری ایفا کرد.

با ورود نئوپان و ام دی اف در مبلمان اداری روند شکل و حتی سرعت تولید در مبلمان اداری دچار تغییرات زیادی شد.

به طور مثال برای تولید میز اداری فلزی شما باید زمان زیادی را برای بریدن و خم کاری و رنگ کردن صرف میکردید و محصول تولید شده به صورت یک تکه بود . ولی برای تولید میز اداری – میز کارمندی – میز کارشناسی و میز مدیریتی و حتی میز کنفرانس از جنس ام دی اف دیگر به رنگ و رنگ کاری احتیاجی نبوده و سرعت تولید به طرز چشمگیری بالا رفت و تنوع انواع رنگ ام دی اف که امروزه در ساخت پارتیشن و میز اداری و سایر اقلام مثل میز جلو مبل – میز مدیریتی و کتابخانه ها نظر هر نوع سلیقه ایی را به خود جلب میکند و با ورود ام دی اف و نئوپانهای روکش دار به جای رنگ و رنگ کاری دستگاههای لبه چسبان پی وی سی و نوارهای پی وی سی به بازار عرضه شد.

تغییرات در دنیای امروزه  به سرعت در هر زمینه شکل میگیرد تغییر در وسایل نقلیه ،تغییر در تکنولوژی ،تغییر در دکوراسیون وهزاران چیز دیگر که در حال وقوع میباشد. در صنعت مبلمان اداری نیز همین طور کالاها از نظر شکل و متریال در حال تغییر میباشند.