صندلی مناسب برای همراه بیماران
عیادت از مریض یک امر خدا پسندانه میباشد. یکی از اساسی ترین ملزومات اتاق بیمار ،صندلی تختخوابشو همراه بیمار میباشد.

در گذشته در بیمارستانها،اگر به عنوان همراه بیمار،در اتاقی که مریض بستری بود میخواستیم بمانیم ،یکی از موارد وسختیهایی که برایمان پیش می امد،صندلی وتخت مناسب جهت استراحت بود.که یا این صندلی وجود نداشت ویا از لحاظ استفاده ،کارایی ممکن را نداشت.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی در مبلمان اداری وتجهیزات پزشکی ،محصولی طراحی وتولید شده که تا حدود زیادی مشکلات را مرتفع کرده است که صندلی همراه تخت خواب شو بیمار یکی از انها میباشد.
با استفاده از لولا در صندلی همراه امکان استفاده از صندلی به عنوان تخت نیز امکان پذیر میباشد وبا توج به فضای محدود در اتاق این محصول امروزه از لازمه های اصلی در اتاق هر بیمارستان میباشد.

مشخصات صندلی همراه بیمار
یکی از مشخصات اصلی صندلی تخت خوابشو بیمارستانی ،وزن ان میباشد .
این صندلی باید سبک باشد تا حمل ونقل ان راحت باشد .داشتن چرخ روان در صندلی همراه در جابه جایی از گوشه ای به گوشه دیگر کمک به سزایی میکند.چرخ تنها عامل موثر در این صندلی نیست زیرا اگر وزن صندلی زیاد باشد ،چرخ به تنهایی کار خاصی انجام نمیدهد در واقع در ساخت این صندلی باید از پروفیل سبک با چگالی بالا استفاده کرد که هم استقامت بالایی داشته باشد وهم صندلی به راحتی حرکت کند.
لولا در صندلی همراه وظیفه باز وبسته کردن صندلی وتبدیل ان به تخت را ایفا میکند.کلاف صندلی همراه بیمار به صورت سه تکه میباشد که توسط لولا وپیم به هم متصل میشوند.این لولاها باید به گونه ای باشند که به روان باز وبسته شدن صندلی کمک کند واستقامت لازم را در کف تخت داشته باشد.روان بودن لولا تا حدی باید باشد که فرد وقتی جلوی صندلی همراه را میکشد به سهولت به حالت تخت تبدیل شود.
در صورتی که عملیات تبدیل صندلی به تخت وبر عکس تخت به صندلی به سهولت انجام نشود ،همراه بیمار مدام از کارکنان وپرستاران کمک میخواهد که این امر باعث تاخیر در کارهای مهم کارکنان بیمارستان میشود

مکان های استفاده از صندلی تخت خواب شو 
امروزه به علت کمبود فضا ،باعث شده است تا جایی که امکان دارد ،استفاده بهیینه از فضا را بکنیم.
صندلی تخت خواب شو همراه بیمار علاوه بر استفاده در بیمارستانها،در دفاتر کار ومنازل وهتل وهر مکانی که از این حیث با مشکل مواجه هستند،کاربرد داشته باشد به طوری که امروزه صندلی تخت خواب شو به اشکال مختلف وبا متریال متفاوت با صندلی بیمارستانی ،طراحی وتولید میشوند که نظر هر نوع سلیقه ای را تامین میکند.

مشخصات فنی صندلی تختخواب شو همراه بیمار
بدنه این محصول از جنس پروفیل فلزی با روکش رنگ کوره ای میباشد.
صندلی همراه دارای 6 چرخ میباشد که 4 چرخ ان از جنس پلاستیک ژله ای میباشد که کاربرد ان هنگام تبدیل صندلی به تخت میباشد.
دو چرخ دیگر که در عقب صندلی تعبیه شده نقش جابه جایی صندلی از جایی به جای دیگر را تامین میکند که چرخها دارای اهرم جهت قفل کردن وباز کردن چرخها را دارند.
تشک صندلی همراه از ابر فشرده با تراکم بالا استفاده میشود این فوم تا حدودی سفت میباشد تا در موقع خوابیدن روی ان ،کمر دچار درد وفشار نشود.
از دیگر ویژگی صندلی همراه ،داشتن سبد در قسمت جلوی صندلی میباشد تا فرد همراه فضایی را برای قرار گرفتن وسایل خود داشته باشد.