همان طور که میدانید صندلی اداری یکی از کاربردیترین و پر مصرف ترین اقلام مصرفی ، در بازار مبلمان اداری میباشد. یکی از انواع صندلی اداری ، که بیشتر در اتاق مدیران مورد استفاده قرار میگیرد ، صندلی مدیریت میباشد. در این مقاله سعی در انتشار مطالب مربط با خرید صندلی گردان مدیریتی و مراکز فروش مربوط به این نوع صندلی اداری را داریم. از اینکه ما را در این مقاله همراهی میکنید ، سپاسگزاریم.

تفاوت صندلی مدیریتی با سایر صندلیهای اداری

یکی از مهمترین دسته بندیها در زمینه صندلی اداری ، صندلی مدیریت میباشد.  صندلی گردان مدیریتی یکی از انتخابهای اصلی در شرکتها و سازمانهای خصوصی و دولتی میباشد .

اساسا صندلی گردان مدیریتی در یک فضا کاری و محیط اداری مدیر مجموعه را از پرسنل و کارمندان دیگر مجزا میکند به طوریکه وقتی ارباب رجوع وارد فضا و محیط کاری میشود در نگاه اول مبلمان و میز و صندلی مدیر مجوعه نظرش را جلب میکند و این میز مدیریتی و صندلی مدیریتی بیشترین نگاهها را به خود اختصاص میدهد معمولا صندلیهای مدیریتی دارای پشتیهای بلندتری نسبت به سایر صندلیهای کارمندان دیگر میباشد. کلاف و تکیه گاه صندلی مدیرتی همواره بزرگتر از سایر صندلیهای اداری میباشد .

 

یکی از دیگر خصایص صندلی پشت بلند مدیریتی ، نوع مکانیزم و کارکرد صندلی مدیریت میباشد. معمولا در تولید این نوع صندلی اداری از مکانیزمهای سینکرون و دو اهرمه استفاده میشود. این نوع مکانیزمها دارای قابلیت تنظیم صندلی در زاویا و حالتهای مختلف میباشد و فرد میتواند نشیمن گاه صندلی را در هر حالتی که دوست دارد ، قرار بدهد. در حالیکه  در ساختار صندلیهای اداری کارمندی از مکانیزمهای ساده تر استفاده میشود.

مکانیزم مساله حایز اهمیت در صندلی گردان مدیریتی  میباشد که حتما در هنگام خرید صندلی مدیریتی باید به آن توجه لازم را داشته باشید.

مکانیزمهای دو اهرمه و مکانیزم سینکرون مدیریتی همان طور که اشاره شد ، دارای دسته تنظیم ارتفاع جک صندلی و دسته قفل کن صندلی در زوایای مختلف میباشد . مکانیزم صندلی در قسمت زیرین صندلی قرار دارد و خریداران در هنگام خرید توجه خاصی را به این قطعه صندلی های اداری نمیکنند در صورتیکه مهمترین تفاوت و وجه تمایز صندلی و تفاوت کارکرد صندلیهای اداری در این قطعه میباشد.

 

تفاوت دیگر صندلی مدیریتی با صندلی کارمندی ، پایه صندلی میباشد. تمام صندلیهای اداری گردان ، دارای پایه پنچ پر فلزی میباشد . پایه صندلی از جنس فلز با روکش آب کروم میباشد که به خوبی وزن و فشار وارد بر صندلی اداری را تحمل میکند. پایه صندلی مدیریتی کمی بزرگتر از پایه صندلی های اداری میباشد . از آنجایی که جثه و شکل ظاهر صندلی اداری مدیریتی بزرگ میباشد برای سطح اتکا بیشتر ، نیاز به پایه بزرگتر میباشد.

در طراحی و تولید صندلی گردان مدیریتی همواره از زیر سری استفاده میشود در صورتی که سایر صندلیهای کارمندی و کارشناسی فاقد این خصیصه میباشند. زیر سری علاوه بر اینکه  راحتی خاصی را هنگام استفاده از صندلی فراهم میکند ، جلوه و نمای خاصی به صندلی گردان مدیریت میدهد.

ارگونومی صندلی مدیریتی 

 

یکی از مهمترین مواردی که در خرید صندلی مدیریتی باید در نظر بگیریم ، بحث استاندارد و ارگونومیک بودن صندلی میباشد . ارگونومی رعایت مجموعه از نکاتی مهمی است که از زمان طراحی صندلی تا اتمام تولید یک صندلی باید آنها را رعایت کرد.  در واقع ارگونومی یعنی کاهش آسیبهایی که درنشتهای  بلند مدت حاصل میشود.

دردفاتر کار و سازمانهای امروزی نسبت به چندین دهه قبل بیشتر به طراحی و ارگونومی صندلیهای اداری توجه میشود به دلیل  دردهای مزمن کمر که ناشی از نشستن روی صندلی در ساعات طولانی میباشد راندمان کاری به شدت پایین میامد به همین علت سازندگان صنعت مبلمان اداری اللخصوص سازندگان صندلی گردان اداری توجه و نگاه خاصی به مبحث ارگونومی دارند.

طراحی درست و اصولی ، استفاده از متریال مصرفی مرغوب استاندارد ، داشتن کلاف s مانند جهت پر کردن گودی کمر ، داشتن زیر سری استاندارد ، مجموعه نکاتی مهمی است که خریداران  باید به در هنگام خرید در نظر داشته باشند.

 

 

کاربردهای صندلی پشتی بلند اداری

همان طور که اشاره شد صندلی پشت بلند مدیریت در اتاق مدیریت و معاونین مورد استفاده قرار میگیرد. ازآنجایی شکل ظاهری صندلی مدیریتی معمولا خاصتر و لوکس میباشد ، همواره این صندلی مورد توجه و علاقه مدیران میباشد و در انتخاب آن وسواس خاصی را به خرج میدهند.

 

در اکثر شرکتها و سازمانهای دولتی  سالنی که جهت   کنفرانس و گرد همایی در نظر  گرفته میشود. معمولا این سالنها مجهز به میزهای کنفرانسی یو شکل هستند.  قسمت بالایی و اصلی میزهای کنفرانس جایگاه مدیران میباشد که جهت تمایز جایگاه مدیران همواره از صتدلی مدیریتی استفاده میشود. و به ترتیب سایر صندلیهایی که برای افراددیگر  استفاده میشود صندلی کوتاه تر نسبت به صندلی مدیران میباشد که معمولا به صورت  صندلی ثابت کنفرانسی و یا صندلی گردان اداری میباشد ولیکن در هر حالت صندلی تالیف شده سایرین با صندلی جایگاه مدیر متفاوت است .

 

یکی از مواردی که خریدارن باید در نظر داشته باشند کلاف صندلی مدیریتی و نوع نشیمن گاه و تکیه گاه  صندلی  است . نشیمن صندلی اداری مدیریتی  یکی از شاخصهای مهم درانتخاب صندلی  میباشد .  در واقع صندلی باید طوری باشد که وقتی روی صندلی نشسته ایم کمر و پاها در زاویه 90 درجه قرار گیرد و کفی صندلی 10 سانتیمتر از پشت زانو فاصله داشته باشد که این امر باعث میشود که کاربر برای مدت طولانی که در محل کار حاضر میباشد کمتر احساس درد وخستگی داشته باشد ومهمتر اینکه از عوارض ناشی از بد نشستن جلوگیری کند.

 

در این مقاله سعی در انتشار آشنایی خریداران با صندلی مدیریت و تفاوت آن را با سایر صندلیهای اداری را داشتیم . توجه به نکاتی که منجر به خرید خوب و مناسب برای شما عزیزان باشد که انتخاب صندلی استاندارد ، بهترین راندمان کاری را داشته باشید.