میز اداری

میز اداری همان طور که در تمام مطالب و مقالات قبلی اشاره کردیم ، همواره یکی از ملزومات ثابت و همیشگی ادارات و سازماندهی دولتی میباشد. برخی از مدیران برای انتخاب میز اداری استاندارد ، وسواس به خرج می دهند و در انتخاب میز کار مناسب ، با سختی مواجه میشوند.

 

تصور غلطی که برخی از خریدارن و کارگاه های تولید کننده ، مبنی بر آسان بودن تولید میز اداری دارند . در صورتی که این کار ، کاملا علمی میباشد و نیاز به تخصص و مشاوره اصولی دارد. بله شاید برای انتخاب شکل و طرح میز اداری افراد زیادی صاحب نظر باشند ولی درباره انتخاب و هارمونی و نوع فضای کاربردی ، نیاز به مشاوره اصولی و صحیح میباشد .

 

نحوه انتخاب میز کار مناسب اداری

 

در واقع اگر محیط کاری و اداری دارای بخشهای گوناگون و مختلف باشد ، کار انتخاب و خرید میز اداری استاندارد ، و میز اداری مناسب ، بسیار پیچیده تر میشود. برای سهولت در انتخاب میز ، ابتدا باید بخشهای مختلف اداره را تفکیک و نوع کاربرد و کارایی کارکنان را از هم تفکیک کرد. به طور مثال میتوان به بخش مدیریت ، کارمندی ، کارشناسی ، بایگانی و اطلاعات و غیره تقسیم کرد.

هر کدام از بخش های که در بالا از آنها نام بردیم ، میز اداری  متناسب باخود را دارند و برای هر یک از آنها میز و صندلی متفاوت لازم میباشد. همگونی صندلی با میز اداری و توجه به سبک و هارمونی با محیط اداری و توجه به نوع کاربری از مهمترین عوامل خرید میز اداری میباشد. شما تصور کنید در اتاق کارکنان بخش بایگانی ، میز اداری مدیریت قرار دهیم این نوع میز هیچ ارتباطی با این بخش ندارد و کاربر پشت این نوع میز اداری احساس راحتی ندارد و در نتیجه کارایی مطلوب را ندارد .

نکته دیگری که در انتخاب میز اداری باید توجه داشت همگونی میز اداری با صندلی باشد . کارمندان در طول روز ساعات زیادی را روی صندلی مینشینند. انتخاب میز اداری استاندارد و صندلی متناسب برای راحتی کار این عزیزان بسیار مهم میباشد.

 

انتخاب سبک و مدل میز کار

درمورد سبک میز اداری نیز باید توجه به محیط داخلی اداره و یا سازمان ، توجه لازم راداشت و خرید میز و صندلی را مطابق با همان سبک انجام داد. انتخاب درست نوع سبک و مدل میز اداری  و همخوانی با فضای داخلی از مهمترین نکات لازم در خرید میز اداری مناسب را در نظر داشت. در واقع میز اداری باید علاوه بر کارایی دارای هارمونی لازم با محیط کاری را داشته باشد.

ابعاد استاندار میز اداری 

هر کدام از انواع مختلف میزهای اداری در ابعاد متفاوت و استاندارد خود تولید میشود .میز اداری کوچک کارمندی در ابعاد 80 تا 120 سانتی متر ،میز اداری کارشناسی در ابعاد 120 تا 160 سانتی متر و میز اداری مدیریتی در ابعاد 180 تا 240 سانتی متر تولید میشوند. در انتخاب سایز و ابعاد میز اداری ، باید به ابعاد و محیطی که میز کار در آن قرار میگیرد توجه لازم را داشته باشیم.

تصور غلطی است که برخی از مشتریان و کارشناسان خرید ادارات دولتی ، به خرید میزهای اداری با ابعاد بزرگ علاقه دارند. در حالی که میز باید طوری خرید شود که متناسب با نحوه فعالیت کاربر تعبیه شده باشد و به درستی در آن محیط قرار بگیرد.

 

قیمت میز تحریر

یکی از مهمترین عوامل تعیین قیمت میزهای کار و تحریر اداری ، نوع متریال مصرفی و یراق الات به کار رفته در ساخت میز میباشد.  .  متریال و اجناس به کار رفته در  میز اداری رابطه مستقیم با قیمت کالا را دارند.

بیشترین متریال مصرفی در تولید میز تحریر و میز اداری ، ام دی اف و لترون میباشند که بسیار شبیه به هم میباشند و تشخیص آن کار کارشناسان  میباشد.  تفاوت بین ام دی اف و لترون را فقط در مغزداخلی ورق آنها میتوان جستجو کرد .

اختلاف قیمت بین میز اداری ام دی اف و میز لترون مبلغ قابل توجهی میباشد که  انتخاب آن بستگی به  نظر خریدار  و بودجه که برای خرید در نظر داریم را دارد.

نکته دیگر در انتخاب میزهای اداری کارمندی و میز مدیرتی نوع اتصالات و یراق آلات میز اداری میباشد. این لوازم شامل قفل و دستگیره و نوار و پایه و ریل های به کار رفته در میز اداری میباشد که در قیمت یک میز نقش دارند.

مجموعه عواملی که برای شما عزیزان اشاره کردیم برای خرید میز مناسب ، در نظر داشته باشید و تفاوت بین میز اداری ارزان را با میزهای دیگر برای شما نمایان میکند.

مراکز فروش میز تحریر 

یکی از متداول ترین مراکز فروش ملزومات اداری تهران ، در خیابان حافظ واقع شده است. که نیاز هر نوع سلیقه ای را به خوبی مرتفع میکند.

گروه دکوزینو طراح و تولید کننده انواع میز اداری میباشند که محصولات این مجموعه در قالب میز مدیریتی ، میز کارمندی ، میز کنفرانس و میزهای کانتر میباشد . دفتر مرکزی این مجموعه در بازار مبلمان اداری حافظ میباشد که آماده خدمت رسانی به مشتریال به صورت حضوری و غیر حضوری میباشد.

توجه به استانداردهای لازم در ساخت میز اداری ، استفاده از متریال مرغوب ، قیمت مناسب و تحویل به موقع همواره سر لوحه کار  این مجموعه میباشد.