کاربرد میز نقشه کشی
نقشه کشی را در واقع در علوم مهندسی میتوان یک نوع زبان محاوره ای دانست که اطلاعات مورد نیاز یک قطعه ویا ماشین وحتی معماری را به صورت تصویر وشفاف بیان میکند.بنابر این لازم میباشد که مهندسین تسلط لازم را جهت نقشه کشیدن داشته باشد وبا سایر مهندسین از این طریق تبادل اطلاعات داشته باشد.
یکی از ابزارهای مهم مهندسین  این نوع میز ها میباشد وکاربرد میز نقشه  برای فعالیت همین عزیزان میباشد.
موارد مهم در انتخاب میز نقشه کشی
صفحه به کار رفته در میز ،صاف ومسطح میباشد ودارای روکش ضد خش میباشد .
صفحه میز های نقشه باید قابلیت قرار گرفتن در زوایای مختلف را داشته باشد ودر روی صفحه جایی برای قرار گرفتن ادوات طراحی مثل مداد وراپید را داشته باشد.
پایه های میز نقشه کشی باید مستحکم باشد واز جنس فلز با رنگ الکترو استاتیک میباشد ودارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد که این امر به وسیله ته پایه به کار رفته در میز نقشه کشی صورت میگیرد.
نگهداری از صفحه میز های نقشه
جنس صفحه میز از روکش لترون میباشد که با نوار پی وی سی دور تا دور ان پوشیده شده است ولی از بریدن کاغذ ومقوا با تیغ بر روی صفحه میز باید خوداری کرد تا به صفحه میز اسیبی نرسد.

با توجه به نیازهای مختلفی که در طراحی ونقشه کشی وجود دارد ، میزهای نقشه کشد در ابعاد وسایزهای مختلف تولید و عرضه میگردد تا پاسخگوی تمامی نیازها باشد . همان طور که در مطالب بالا ذکر شد ، برد این نوع میزها از جنس ام دی اف ضد خش ، تولید میشود. قابلیت تنظیم پایه و صفحه شیب دار که در قسمت بالای میز قرار دارد ،به این دلیل میباشد که مهندس و فرد نقشه کش بتواند ارتفاع میز را متناسب با اندازه قد خودش تنظیم بکند. یکی از مزایای این نوع میز نصب اسان آن میباشد که به راحتی آن را میتوان باز و بسته کرد.