خرید میز کارمندی

 

همان طور که میدانید میزهای اداری در ابعاد متعدد و به اشکال گوناگونی تولید میگردند. یکی ازانواع مختلف میزهای اداری ، میز کارمندی میباشد . در این مقاله سعی در انتشار مطالب مفید و کاربردی مربط به میز کارمندی را داریم تا شما خریدارن عزیز ، اطلاع و آگاهی بیشتر اقدام خرید و  تهیه میز کار اداری داشته باشید.

امکانات میز کار اداری

یکی از انواع میز اداری در مبلمان اداری ،میز کارمندی است . این نوع میز اداری جهت استفاده کارکنانی تعبیه مشود که در طول ساعات کاری زمان خود را جهت فعالیت اداری ،پشت میز میگذرانند.

میز کارمندی معمولا نسبت به میزهای مدیریت و کارشناسی کوچکتر هستند. به همین منظور باید توجه داشت که میز در عین سادگی از ویژگیهای لازم و کافی برخوردار باشد و دسترسی به امکانات میز به راحتی میسر باشد.

با توجه به ابعاد کوچک میزهای کارمندی ،باید در طراحی آن توجه کافی به ملزومات کاربران این دسته از میزها را داشت به نحوی که هم دارای فضای کمدی جهت قرار گرفتن لوازم شخصی و هم دارای کشو برای دفاتر کار آنها باشد.
نکته دیگر در باره این میزها  داشتن فضای لازم جهت کامپیوتر وقطعات آن از قبیل کیس میباشد که در فضای مناسبی قرار بگیرند و قابل دسترسی باشند.

همان طورکه میدانیم کسب کار به سبک سنتی هنوز در کشورمان جاری میباشد وکسبه قدیم هنوز نتوانسته اند دست از کارهای کاغذی خود بر دارند وبه همین منظور در خرید میز  این  عزیزان،فضایی جهت بایگانی مدارک واسناد روزانه انها باید در نظر گرفت ویا میز باید دارای فایلینگ باشد تا فضایی بیشتر ایجاد کند.

 

همچنین میز باید فضای لازم جهت حرکت آزادانه پاها باشد تا پای کاربران به اجزا میز گیر نکند.

نقش میز اداری با راندمان کار

کارمندان یک مجموعه اداری نقش مهمی را در سرنوشت و موفقیت یک شرکت رقم میزنند. توجه به هارمونی و رعایت اصول ارگونومی در ملزومات اداری نکته حایز اهمیتی می باشد.
در واقع با طراحی درست در میز های کارمندی از حرکات تکراری کارمند که برای دسترسی به وسایل و دفاتر کار میباشد،جلوگیری میکنیم.زیرا تکرارحرکات مکرر در طول روز باعث ایجاد تنش در کاربر میشود و ایجاد تنش هم برابر با کاهش راندمان و بازدهی میباشد.

ابعاد و مدلهای میز اداری

معمولا در ادارات و محیط کاری تعداد کارمندان از بقییه نفرات بیشتر است.
به همین دلیل تنوع میز کارمندی از میزهای دیگر بیشتر است و مطابق با هر نوع سلیقه امکان طراحی و تولید وجود دارد.
میزهای کارمندی بر اساس نوع فعالیت کاربران به ابعاد مختلف دسته بندی میشوند و باید در نظر داشت که متناسب با محیط اتاق خریداری شوند.به طور مثال انتخاب میز بزرگ ،برای اتاق کوچک،به بهانه اینکه کارمند وسایل زیادی دارد ،یک اشتباه بزرگ محسوب میشود برای این کار بهتر است از فایل کشو دار در میز کارمندی استفاده شود و میز با تناسب محیط داخلی اتاق تهیه کرد.
در انتخاب ابعاد میز باید به نحوه فعالیت کارمندان توجه داشت به طوری که افرادی که مسولیت بیشتری دارند و دفاتر وملزومات بیشتری دارند از میزهای بزرگتر،و برای افرادی که کارهای میدانی دارند از میز با ابعاد کوچکتر استفاده کرد.

معمولا ابعاد استاندارد میز کارمندی از یک متر تا یک متر و نیم میباشد. این میزها به صورت ساده یا دوکشو و یا به صورت فایلینگ متصل تولید میشود.

هدف از انتشار این مقاله آشنایی شما خریداران و کاربران عزیز با انواع میز اداری و میز کارمندی می باشد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن هارنومی لازم را در محیط کاری داشته باشید.